Lördagsmiddag

Idag har jag "lagat" middag- jag värmde ett paket pommes frites i ugnen och stekte skivor av en bit entrecôte. Eftersom jag alltid skär bort fett och senor så blev det ett skrovmål till Dexter också. Hans mat stekte jag först så att det fett som hade funnits i köttet nu smälte ut i stekpannan och användes till biffarna eller vad man nu ska kalla det renskurna köttet. Det var i alla fall mört och gott. Dexter var också helt nöjd med sin mat. Han viftade så glatt på svansen medan hans mat kallnade till ättemperatur.
Zingo gick ut på förmiddagen och är sedan dess borta men å andra sidan kom han in i natt kl 13.30 då han väckte mig och ville in. Dexter morrade när katten gjorde sig påmind. Hoppas han stannar ute hela natten för när jag somnat vill jag sova till morgonen kommer.
God natt och kram alla vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0