Provkörning Möllers bil Örebro

Vill du bli behandlad med respekt och vänlighet när du ska se på en ny bil? Då ska du åka till Cecilia på Möllers bil i Örebro och provköra en Ibiza Seat. Jag är så imponerad av proffsigheten och personalens kundfokus. Bilfirman är stor och finns i två olika hus så det är klart att jag gick fel först men en trevlig försäljare visade mig rätt och sedan var det VIP-behandling hela vägen.
Redan i hallen satt jätteskyltar med information om de nya bilmodellerna och SEAT:s 20-årsjubileum. Kampanjen är verkligen snygg. Bilhallen är full med nya bilar och en del är redan sålda.
Cecilia gav mig bilnyckeln och visade mig alla instrumenten och inställningarna. Mina fördomar om små utländska bilar var just fördomar för här fanns allt jag  kan önska av en ny bil.
1. Den var tillräckligt stor för att dra husvagnen
2. Den går att få med automatlåda
3. Alla instrument var lätta att förstå
4. Dörrarna låstes automatiskt efter start
5. Ja, ni förstår... här finns allting och det fungerar utomordentligt.

Det är lätt att justera ratten i höjd och djup och lätt att ställa in förarstolen, lätt att justera speglarna.... Tillverkaren har haft kundfokus i denna bil det är då helt säkert.
Jag provade inte standardbilen utan den som kommer med den utrustning man faktiskt behöver och den heter STYLE. Det kostar så lite att ta allt från början och körupplevelsen blir så mycket större. Glömde jag skriva att den vänder på mycket liten yta? Jag som aldrig fickparkerar min stora bil kan mycket väl tänka mig att göra det med den här lättkörda och lättparkerade bilen.
20-årsjubileum SEAT Nya bilar på väg till kund Seat Ibiza STYLE Nyckel - fin design

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0