Punktering

Nu är det konstaterat på riktigt. Jag har punktering. På vänster backdäck - helt tomt i morse. Efter att ha varit barnvaktshjälp hos yngste sonen med fru blev det jobb med däcket i morse. Som tur är är sonen av den praktiska sorten så han hade en 12-V tryckluftskompressor så vi kunde fylla däcket. Efter fyra timmar var det tomt igen.

När jag passerade Katrineholm på hemvägen köpte jag mig en egen pump så när jag åkte för att hämta hem min hund kunde jag på egen hand fylla däcket. Efter 10 minuter här ute hos äldste sonen är däcket tomt igen och nu ska vi sätta på reserven så att jag får lämna in det andra däcket för renovering. Eller kassering om det är för dåligt.

Den slappa lediga söndagen blev direkt en arbetsdag med däckbyte. Hemma lagade jag ett par skor. Nuförtiden limmas ovandelen fast i sulan så man behöver inte vara skomakare för att laga sina skor. Jag köpte Plastic Padding-lim, den sorten som inte är tvåkomponentslim utan går att använda direkt. Det fungerar alldeles utmärkt för jag har limmat skorna på andra sidor tidigare och där håller det.

Det har redan kommit räkningar som ska betalas i månadsskiftet så ikväll ska jag lägga in dem i betalningsrutinen och sedan gör  banken alla överföringar åt mig den dag jag bestämt. Det är verkligen suveränt.

Det regnar emellanåt men blommorna och gräsmattan ser glada ut.

Kram på er alla.

Kommentarer
Postat av: Annika

Tur punkan skett nu, innan semester o Norrlandsresan !

Vi var o träffade valparna på 2-veckorsdagen 4 maj, de hade nyss öppnat ögonen o vinglade omkring på ostadiga ben, man blir så ivrig få hem den lilla, är bara vänta till dess de är 9 veckor. Blir ett besök igen när de är ca 5-6 veckor, läst på hemsidan att de fått smaka köttfärs som smakade gott tydligen, får visst börja med 1 blötlagd matkula sa uppfödaren, som inte vill de diar tiken så länge !

Ha de så bra ! Kram Annika

2009-05-10 @ 22:32:08
Postat av: Annika

Skrev fel, valpen ska vara 8 veckor innan de får lämna kullen. :-)

2009-05-10 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0