Pirater eller inte

Idag är jag upprörd. Med anledning av beslutet i den franska senaten om avstängning av fildelare har en massa tidningar olika frågor till läsarna. I en snabbenkät frågar man om läsaren har fildelat, inte om läsaren fildelat lagligt eller olagligt men man tolkar i alla fall resultatet som att all fildelning är olaglig!
Det finns alldeles för mycket myter om fildelning. Jag lutar starkt åt att rösta på Piratpartiet i det kommande EU-valet. Den personliga integriteten är jätteviktig för mig. Exemplet Frankrike skrämmer mig + alla som menar att alla som inte har något att dölja får finna sig i att bli övervakade. Jag vill inte ha mitt liv kartlagt in i minsta detalj. Mina mail ska vara personliga inte spridas ut till alla möjliga andra.

Hur tänker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0