Man ska ha Husvagn

Nu är den besiktigad och klar - husvagnen alltså. Den gick igenom Bilprovningen utan anmärkningar. Jag fick till och med en kommentar om att bromsarna var bra!

För säkerhets skull har jag beställt en stor service innan Norrlandssemestern och då ska även gasolanläggningen provas. Bilprovningen gör det men det är numera frivilligt och efter att ha läst artiklar om gasolprovning i husvagnstidningar så överlåter jag kontrollen till en husvagnsfirma så att det blir noggrant gjort.

Takluckan inne på toaletten gick sönder förra året och den är numera hopejpad och fastbunden med rep så den ska bytas ut. Jag har beställt ett reservdäck för jag törs inte åka på semester utan att ha möjlighet att byta ett punkterat däck på husvagnen. Antennen till radion som vi körde sönder mot ett träd (vid en restaurang i Flen) förra sommaren ska bytas och en ljusramp monteras över ytterdörren - fast på insidan. Det är väldigt dålig belysning vid ingångsdörren i min husvagn. Å andra sidan ska jag resa till midnattsolen så den kanske inte behövs just i sommar men det blir säkert mörkt framåt hösten och då kan det vara bra att ha lite mera ljus.

Ja, det här är alla nyheter för idag. Ha en skön kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0