Installera nytt program

Grattis Annalisa på 93-årsdagen! Hoppas du har haft en fin födelsedag.

Jag har sett ett kul inslag om nya Windows Vista -  installationstips
Mer om Vista   och ännu mer

Jag ska aldrig skaffa det till min dator om det inte är förinstallerat. Jag tycker att XP är tillräckligt. I min gamla burk har jag sparat Win98 men funderar på att köra in Linux vid sidan av det. Ska nog ta mig en funderare och säkerhetskopiera en del gammalt material först.

Nu är Pirate Bay-diskussionen het igen. Nya domaren har varit medlem i en förening för upphopvsrätt och musikbranschen vill stämma dem för att det går att ladda ner saker via deras servrar. Nu får Piratpartiet vind i seglen - ju mer det skrivs ju fler kommer att gå och rösta särskilt som förtidsröstningen börjar i morgon onsdag 20 maj.


Nu ska jag förbereda husvagnen för helgens utflykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0