Diverse tankar

Ny arbetsvecka- EU-debatten går vidare. PiratPartiet skördar framgångar.

Veckan inleds med solsken och sommarvärme. Kan det vara upptakten till sommarvärmen som brukar komma just inför skolavslutningen för att efter midsommar övergå i ihållande regn? Vi får se.

Eu-debatten intensifieras i och med att de etablerade partierna har egna reklamfilmer och SVT sänder diverse intervjuer med EU-politiker. PiratPartiet skickar ut nyhetsbrev och väljer att klä sig i svart och vitt eller lila färg som en signal till väljarna. TÄNK PÅ MEDBORGARRÄTTEN!

Själv har jag förtidsröstat. Klart första dagen så att jag kan fokusera på annat fram till valet den 7 juni.

Efter fyra dagar i husvagnen var Dexter ordentligt glad att komma till sitt hunddagis idag. Han hoppade ur bilen och ägnade mig inte en blick när jag åkte till jobbet.  Han har nog längtat efter sina "tjejer", de fina spanieltikarna.
Nu är arbetsdagen nästan slut - ska läsa lite elevarbeten ikväll. Först ska jag åka till biblioteket och lämna tillbaka två filmer som inte ens gick att titta på så dålig var kvaliteten på skivorna.
Susan Boyle gick vidare från semifinalen till finalen? eller blir det ytterligare deltävlingar. Jag vet inte men hon var lika bra denna gång. Lyssna på Youtube. Där finns fler bra klipp från Britain got talent.

Glöm inte att du är välkommen på Tupperwareparty på torsdag kl. 19

Ha en skön kväll- grillen kanske ska fram?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0