Livet går vidare

Ibland gör sig livet påmint med stor kraft och man blir tvungen att omvärdera vad som är viktigt.  Många olyckor och sjukdomar som kommer hastigt och oväntat gör att många tar sig en extra funderare. Själv grunnar jag en hel del på hur det skulle vara om det drabbar min egen familj.

Trots allt går livet vidare men det finns en del av själen som aldrig glömmer. Den delen - alla minnen- hämtar kroppen upp igen när det händer saker omkring oss. Jag var med om en olycka och fick en rejäl smäll i ryggen. När det är halt ute och bilen släpper greppet om vägbanan får jag direkt ont i ryggen medan jag alltså sitter och kör bilen. Det är kroppen som minns olyckan och ger mig minnet tillbaka i liknande situationer.

Det finns många medmänniskor som behöver en extra omtanke. Ibland säger vi inget för vi hittar inte orden, ibland för att vi inte vill tränga oss på. Andra gånger har vi ett eget behov av att prata och säger alldeles för mycket så det blir påträngande jobbigt. Balansgången är svår.

Nu ska jag gå till sängs och ta med mig en bok så att jag garanterat somnar utan drömmar om barnen. KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0