Kvinnodagen är här

Nu alla tjejer ska vi ge järnet - vi har fått en hel dag för oss själva.

Fick en kommentar om decoupage - det är en lackteknik där man fäster vackra motiv på olika föremål. Ta till exempel en vacker servett - klipp ut motivet (ett lager papper) och lacka fast det på en bricka, tavla, ask, vykort eller vad du vill.
Det kräver övning att få det snyggt och massor av förberedelser och förarbete - inget jobb  för de otåliga alltså. Det här gör man alltså till lyst inte av nödvändighet.

Bakade bullar i lördags (igår) till söndagscaféet på Humlegården och jag kände mig så fruktansvärt nöjd. Det tar alldeles för lång tid för mig, jag gör väl något fel på vägen, men det är roligt att få resultatet klart och kunna äta hembakade bullar.

Min Facebooksida blir bättre och bättre. Tänk vad många bekanta som finns där! Hur många har du?

Ha en RIKTIGT BRA dag - vi hörs i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0