Härliga lördag

I morse strålade solen från en klar himmel och det var verkligen en riktig vårdag. Termometern visade strax över +8 grader och det kändes ännu varmare i solen.. Nästa all is och snö är nu borta och sommardäcken har kommit på bilen.
Ja, inte av sig själva förstås. Min omtänksamme son har bytt dem som vanligt. Jag har två söner som gör det mesta praktiska arbete åt mig.

Läste just följande: skrivbodet är en farlig plats att betrakta världen från. Detta är skrivet före bloggarnas tid så det måste vara alldeles sant. Här skrivs ett och annat giftigt ord, det är nog så. Om jag trampar någon på tårna så gör jag härmed en pudel.

Här kommer ett annat vältänkt ord: För att få något uträttat bör en kommitté bestå av högst tre personer, varav två bör vara frånvarande.

Alldeles själv har jag tagit ner två lampor och en uppsättning gardiner och sedan både hängt upp taklampa och nya gardiner.  Nu planerar jag hur vardagsrummet ska se ut när det bara blir mina egna möbler kvar. Ifall någon misstänker att det blir stora tomrum meddelas härmed att inget kunde vara felaktigare. Det kommer att bli svårt att få rum med alla soffor, bord och fåtöljer som ska in.

Ikväll har jag fortsatt att grunda för kulturpriset. Decoupage är verkligen roligt. Boken jag lånade på Katrineholms bibliotek ger massor av tips och idéer. Det är bara i lexikon som lön kommer före möda så kämpa på med era grejor!

Ha en riktigt skön söndag- Jag tål hur mycker kritik som helst så länge den består av urskillningslöst beröm.

(jag har knyckt en del från boken: Funderingsbok för måndagsmorgnar)
 Söta barnbarn i aktion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0