Grattis

Grattis på födelsedagen! Min sonhustru firar med tårta och planer för framtiden. Spännande.
Pussade lite på barnbarnen också, passar alltid på när chansen finns.
jättefin bukett från en annan födelsedag      Den överlämnade födelsedagsbuketten bestod av tulpaner- denna är från en annan födelsedagsfest.

Jag hoppas att skräckpappan Fritzl får en hård dom. Det är helt otroligt att en person kan vara så ond. Vissa människor har en alldeles egen moral. De vrider till verkligheten så att det passar deras eget syfte- jag känner igen det både nu och i ett tidigare förhållande/äktenskap. Jag har också erfarit att jag delar den erfarenheten med många andra kvinnor.

Systraskap, ordet som plötsligt fylls med innehåll. Inte för att det någonsin saknat det men vi är nog olika mottagliga för budskapet i olika faser av livet. Jag som egentligen aldrig varit rödstrumpa får plötsligt orden ÅÅÅ tjejer - med tillhörande melodi- i bakhuvudet och lyckas inte bli av med den.

Ett annat citat: upp till kamp.... eller det här: Jag vill inte ha ett arbete- jag vill ha en livsuppgift (Bo Setterlind).
Mina dagar som "mamma" åt en äldre man är över, äntligen, äntligen. Nu får någon annan försörja honom, stoppa hans strumpor, laga hans mat, tvätta hans tvätt, deklarera åt honom och fylla i hans blanketter till myndigheterna.

Systraskap, en så ljuvlig klang det har.

Kram på er alla systrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0