Fredag och lugn och ro

Har just avbokat min bokföring (syrran) nästa helg då flyttlasset äntligen går. X:et är som vanligt hos sin nya kärlek fredag-måndag. 
Nu har jag en hel helg framför mig i lugn och ro.  Jag har massor av planer men blir hälften uträttat så är det bra.

På söndag har både Folkpartiet och Vi Unga årsmöten. Det första ska jag delta i.
Står och velar om jag ska engagera mig inför kyrkovalet i höst. Det tar emot men känns ändå angeläget.

Jag var inne i världes bästa affär i eftermiddag: Britt-Maries pyssel och pynt på Vingåkersvägen i Katrineholm. Kom som vanligt hem med en fylld kasse. Nu ska det bli decoupage- SV ska dela ut årets kulturpris - en symbolisk sak- men ledarna ska få varsin minnestavla och kördeltagarna ska få var sitt diplom. Gissa vem som ska göra minnestavlorna!
Jag har grundmålat ramarna ikväll. De ska målas två gånger sedan ska de marmoreras och därefter ska det speciella decoupagepappret fästas på tavlorna. Jag ska ta hjälp av Annika P - som jobbar i affären- med att få till texterna som ska stå på minnestavlorna.

Jag var också på biblioteket i Katrineholm och lånade böcker om decoupage och scrapbooking. Massor av fina idéer! Låna dem efter mig om du har möjlighet annars finns det säkert liknande böcker på ditt eget bibliotek. Jag har köpt en stor bok men de är ju så dyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0