Sommarvärme

Nu är sommaren här på riktigt för nu kan man gå kortärmad även på kvällarna. Problemet är bara att nu är det för vamt att vara i solen så skuggiga platser blir mina sommarfavoriter.

Fildelning igen-  nu finns det framåt författare som lägger ut sina böcker gratis på internet. Argumentet är att det bidrar till ökad försäljning av böckerna för läsarna orkar inte skriva ut  1000 sidor hemma. Hej! mera sånt, det är grymt bra.

Semestern har börjat med sol och vackert. Som alltid är lagom bäst så jag hoppas det blir lite dagsskugga när jag ska sitta långa sträckor i bilen. Frukost på IKEA 10:- det kommer att bli min sommarfavorit. Deras luncher på eftermiddagarna är inte heller så tokiga. Jag tror inte man kan äta riktig mat billigare någon annanstans.

Har du provat film2home ?  Gör det - jättebra filmer till hyfsade priser direkt in i datorn. Man kan till och med fildela på deras initiativ och få titta billigare själv. Allt handlar om systemkontroll och de har en särskild applikation för det.

När jag åker på semester kommer jag att lämna datorn hemma. Bloggandet upphör alltså över sommaren ända tills jag hittar ett internetcafé eller liknande.

Har du tittat på flottarna? http://www.yellowrock.se/  Hyr en flotte och glid fram i Tisnare kanal. Jag såg en flotte när jag drog hem husvagnen. Det såg underbart vilsamt och härligt ut.
Det är lite för dyrt att vara ensam på flotten så man måste gå ihop några familjer men det gör ju hela utfärden lite roligare! Jag hörde att man kan ha möhippa, förlovningsfest, personalfest, bröllop, grannfest- ja vad som helst på flottarna. Är man många så hyr man flera.

Ha en riktigt skön söndag - själv ska jag packa klart i husvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0