Sjöholm

Sjöholm är en fin liten skola i Katrineholm. Den ligger i utkanten av samhället vid utfarten till Vingåker. Med jämna mellanrum är skolan nedlägningshotad men till valen duger den som röstlokal.

Symbolen för gemenskap


Jag har ikväll varit på utbildning i skolan inför söndagens viktiga val. Att vara röstmottagare (tidigare hette det valförättare) är ett fint förtroendeuppdrag som jag delar med många människor över hela Sverige. I vårt distrikt finns ca 1100 röstberättigade och ungefär hälften brukar rösta. Vallokalerna stänger inte förrän kl. 21 så det blir en lång kväll för efter stängningen ska alla röster räknas och skickas in till valnämnden.

Det är svårt att bli klok på vädret just nu. I morse när jag rastade Dexter hade jag vinterkappan och mitt på dagen behövdes regnkappa sedan sommarkappa och nu ikväll känns det som om vinterkappan passar bra igen för det blåser så kallt.

På hemväg från jobbet handlade jag två viktiga saker till huset:
1. en stor förvaringslåda att ställa vid husgaveln
2. en kompostlåda så att vi kan börja vara lite mer miljövänliga.

Nu ska de sättas ihop för som vanligt är det platta paket som gäller.

Min granne klippte gräset framför stora huset med åkgräsklipparmaskinen igår. Det var visserligen nyklippt men fortfarande långt då jag hade lyft upp knivarna för att gräsklipparen inte skulle stanna i det höga gräset. Grannen har lovat att klippa av gräset varje vecka nu i början av sommaren när det växer som mest.
TACK för snälla grannar och hyresgäster.
När X-et flyttade ut var vi överens om att fortsätta dela på en del abonnemang för att minska kostnaderna för oss båda. Idag kröp det fram att han avslutat ett utan att berätta det för mig! Jag uppskattar ärlighet och rättframhet. Tänk så enkelt det hade varit att ringa och säga att jag har ångrat mig- jag vill inte dela med dig längre. Nej, som vanligt kröp det fram först när jag ringde för att höra hur mycket jag skulle sätta in på hans konto. Fy, så fegt.

Men... eftersom jag är tjej så kan jag fixa livet själv. Jag väntar väl och ser när tjänsten avslutas sedan skaffar jag mitt eget abonnemang för fler TV-kanaler. Fast uppehåll över sommaren blir det nog för jag ska resa till Norrland med husvagnen - utan TV och utan el.

Nog med gnällande nu- ikväll ska jag sitta vid TV:n och ta det lugnt. I morgon ska jag sova länge! för på söndag blir det upp i ottan igen.

Ha en skön nationalhelg

                     Svenska flaggan vajar stolt     

Kommentarer
Postat av: Annika V

Vilken tölp !!! Är det tacken för du hjälpt honom med koppla in dator och TV ? Låt honom hämta sina saker i garaget, du ska inte serva honom mer, vill han inte hämta själv tycker jag du ska kassera allt du inte har användning för. D 3102

2009-06-06 @ 13:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0