Servicetekniker i huset

Jag tecknade serviceavtal på min värmepanna och det var tur för när teknikern kom för besök så visade det sig att filtret spruckit i två delar. Ja, för dig som inte är insatt i modellen: jag har en värmepanna med grundvatten som energikälla. En del säger bergvärme men den tekniken går ut på att man fyller vätska i ett rör och sedan cirkulerar vätskan runt i ett slutet system. Här är systemet öppet och bygger på vatten från åsen. 

Vattnet måste filtreras innan det går in i värmesystemet för det kommer med grus och annat. Ja, vattnet går inte direkt in i pannan utan in i ett annat system före men det är för komplicerat att beskriva här eftersom jag inte kan alla termer så jag kan beskriva det korrekt. Nu är i alla fall problemet åtgärdat och resten av pannans teknik ska gås igenom. Anläggningen har gått som en klocka sedan jag köpte den 2005. Jag tror att det både handlar om kvaliten på produkten och att jag har hittat en kompetent installatör som har många års erfarenhet av värmepumpar.

IVT Green line heter pannan och Åkerbergs i Jönåker är min installatörs- och servicefirma. Jag rekommenderar båda varmt.

Ha det riktigt gott i sommarvärmen. Själv bär jag omkring min stora tomatplanta så att den ska få maximal sol under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0