Reklam

Reklam för en massa olika händelser:

1. Midsommar om en vecka
2. Semester om två veckor (min egen alltså)
3. Val i höst den 20 september - val till förtroendeuppdrag inom Svenska kyrkan

4. Allhelgonahelg 31 okt - 1 nov I år sammanfaller vårt firande med den riktiga dagen -den som firas med Halloween i USA 31 oktober varje år
5. Jul -julafton infaller en torsdag så det blir fyra lediga dagar sedan tre arbetsdagar, därefter fyra lediga dagar igen 
6. Nyår 2010 - Nyårsafton en torsdag, nyårsdagen en fredag, sedan lördag-söndag som alltid är lediga.

7. Trettondagen infaller en onsdag och tisdagen är en femtimmarsdag så det blir bara måndagen som är full arbetsdag och så torsdag och fredag förstås.
8. Sportlov- alltid vecka 8 här hos oss, sista veckan i februari.
9. Påsk- kommer första hela veckan i april. Stilla veckan infaller v 13:  29 mars till påskafton 3 april.

10. Valborgsmässoafton -1:a maj Värdelöst då 1 maj infaller på en lördag
11. Kristi Himmelfärsdag torsdag 13 maj och för oss SKTF:are klämdag fredag den 14 maj.
12. Pingst 22-23 maj. Annandag pingst är inte längre helgdag, den byttes mot 6 juni.

13. Den stora schlager/melodifestivalen äger rum någon helg i maj. Det verkar som om den får flytta på sig för ett sportevenemang så det kanske blir pingsthelgen.
14. Nationaldagen 6 juni - infaller på en söndag. Enda trösten är att den som jobbat på den gamla Annandag pingst får ta ut en extra ledig vardag efter den 6 juni.
15. 19 juni - den STORA dagen då Victoria får sin Daniel

16. Midsommar infaller sent 26-27 juni.
17. Val nästa år den 19 september - då gäller det Sveriges framtid
18. Allhelgonahelgen har flyttat sig så mycket det går och infaller 6 november medan den riktiga Alla helgons dag är på söndagen den 31 oktober.

19. Jul- infaller så tokigt det bara går- spara massor av semesterdagar till jul om du vill ha lite vila från jobbet. Julafton fredag, juldagen lördag och annandagen söndag, kan det bli värre?
20. Nyår- tokigheterna forstätter. Nyårsafton fredag, nyårsdagen lördag sedan ledig söndag.


19 juni 2010 - då tänker jag boka in mig framför TV:n.  Jag är absolut rojalist.

2010 är också det år då alla hinder i framkomlighet i offentliga lokaler ska vara borta. Undrar hur KFAB ska lösa det?
2010 låter nästan magiskt- tjugo tio inte tvåtusen tio eller tjugohundratio utan just tjugo tio. Fler och fler säger 20 10.
2017 -om jag lever så länge- blir jag 70 år. Undrar om jag fortfarande sitter vi datorn och bloggar?

Ha en bra helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0