Long time ago

Just det, det har varit ett låååångt upehåll i bloggandet. Jag har helt enkelt haft en förfärlig massa saker att göra.

Gräset har äntligen blivit normallångt. Djungeln är borta, hurra! Min fantastiska hyresgäst hjälpte mig knycka igång gräsklipparen, sedan tog hon över efter en kort stund och körde färdigt. Jag fick bara göra en liten sidogräsmatta som var så rysligt lång att jag fick sätta upp klipparen på den högsta nivån för att inte fastna i mossan.

Jag har varit värdinna på ett Tupperwareparty - jäääättekul- och så har jag försökt sova igen all förlorad sömn.

I söndags morse stod väckarklockan på 05.30 när jag behövde gå upp. Tänkte dock gå direkt till sängen igen efter uträttat ärende men när jag kom upp ringde telefonen. Gissa om jag tyckte att det var skrämmande att någon ringde kl. 05.30 en söndagsmorgon.

Jag slängde ett hastigt öga på väggklockan i samma ögonblick som jag lyfte luren och DÅ såg jag det - klockan var hela 09.30. Min väckarklockas batterier hade helt enkelt tagit slut under natten. Tänk om det hade hänt i måndags morse när jag skulle till jobbet. Hemska tanke. Ibland har jag en otrolig tur.

Dexter har tagit det väldigt lugnt i värmen men när han rusade runt med grannhunden då var det fart. Själv föredrar jag en plats i skuggan.

Idag har jag ätit lunch med min äldste sons fästmö och imorgon ska vi fira hennes födelsedag.

Allt väl så här långt. Räkningarna betalda och lägenheten får en hyresgäst den 15 juni. Visserligen bara för två månader under sommaren när han jobbar på slottet men i alla fall är det skönt att det blir någon mer i huset.

Valet närmar sig och Piratpartiet skördar framgångar inte bara hos de unga utan även hos äldre datanördar som tycker att det är viktigt att slippa bli övervakad om man inte är misstänkt för något brott. Även de traditionella partierna inklusive mitt eget har tagit tag i medborgarrättsfrågorna, olyckligtvis har nog tåget redan gått.

Ha det bra där ute i verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0