6 juni 2009

Nationaldagsfirande i regn är inte kul. Jag har inte ens hissat flaggan idag - det är inte kul att ta in en vår flagga.
 
Idag har jag fått hjälp med de platta paketen. Kompostlådan visade sig omöjlig att få ihop rätt enligt beskrivningen. Vi var tre personer som inte lyckades få saker i sina rätta hål. Plasten var helt enkelt för stel och hård för hur vi än arbetade så var det inte möjligt. När jag använde våld så gick en hake av och locket är fastklämt på trekvart. Jag misstänker att det varit en manlig konstruktör som åstadkommit denna produkt!  Ingen kvinna hade gjort så att man måste ha superkrafter för att sätta ihop lådan. Det finns så många enkla metoder - varför ska karlar alltid krångla till det. Ursäkta alla kloka och förståndiga män som förstår att kvinnor inte kan lösa problem på samma sätt som män - med muskelkraft. Vi kvinnor kräver intelligenta smarta lösningar som vem som helst kan klara av.

När jag blev tvungen att åka ut ett angeläget ärende fick jag hjälp med förvaringslådan som stod på plats när jag kom hem. Jag blir så glad för alla underbart hjälpsamma människor.

Jag har firat Gustav idag. Mitt ena barnbarn heter Gustav men kallas något annat. Vi firade i all enkelhet med kaffe och glass och ett litet paket. Så snart Dexter upptäckte vart vi var på väg satte oljuden igång. Han har ett sätt att tala om att han är förväntansfull som nästan tar kål på hörseln. Han är så glad för barnbarnen.

Jag har nu också hämtat Tupperwareprodukterna som mina gäster beställt. Lycka, lycka över mina nya bestick. Jag beställer ett set i månaden från och med april så nu har jag två och har beställt två till. Ett för juni och ett för juli då det inte något party.

I tidningarna läste jag nyss att man hittat de första kropparna efter flygplansolyckan. En tragisk bilolycka har också inträffat. Det är så sorgligt men jag tror att det alltid har varit många olyckor men förr hade vi inte tillgång till ständigt uppdaterad information.  Nu får vi veta allt nästan i samma stund som det inträffar. Vi kan följa tragedierna på TV, i radio men framför allt på webben. Jag tror att det tynger våra liv att få så mycket negativt - vi har nog med det vanliga vardagslivets alla besvikelser. Jag vill ha fler positiva nyheter och glada artiklar men ingen verkar intresserad av att skiva dem. 

Tack för kommentarerna till min blogg och KRAM
Gå och rösta i morgon!

Kommentarer
Postat av: Annika V

Vi var och röstade imorse distrikt 17 i Brandberg-skolan kl 9.00, ingen rusning precis ! Efter det åkte vi till Nynäshamn och tog en liten promenad innan kaffe och våfflor på Lövhagen, mysigt ställe där man kan sitta ute, blir bra när valpen kommit. Vi väntar nu med spänning, får hämta henne 15 juni på förmiddan. Har varit inne och kollat olika namn, ska vara tvåstavigt enligt husse ! Vi får väl se framöver vilket som passar den lilla tiken !? Vi ses i midsommar, ha de bra och hälsa Dexter. Kramar från oss.

2009-06-07 @ 14:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0