Städhelg

Städade husvagnen, bäddade rent och gjorde fint inför påskhelgen. Enda bekymret: hur mycket gasol finns det? Törs jag ha värmen på? Skulle vara rysligt om det tar slut och jag inte kan laga mat. För säkerhets skull har jag tagit ut tre täcken att gosa under.

Städade lite inne också. Bytte gardiner, drog upp persienner och fick ljust och fint. JAG bryr mig inte om ifall grannarna tittar in.  Flyttade blommor och lampor.  Snart är det bra men det kräver nog lite mer funderande.

Fick besök av svåger och svägerska från Strängnäs som jag inte sett på länge. Det var jättekul. Vi fikade och pratade mitt i röran bland alla prylar. Snart är det undan och inne i skåp igen. Det tar tid att få ordning efter att man delat ett gemensamt hem.
Spelade Bingolotto lite mellan allt röjande men som vanligt kommer jag att ha tur i kärlek för någon vinst blev det inte. Jag hoppas bli miljonär nästa vecka istället. Fast då är jag inte hemma och spelar men jag rättar lotterna i efterhand.

Måndag: Dexter är på hunddagis. På inskolning, där fanns en löptik så han märkte inte ens att jag åkte till jobbet. Hoppas det går bra och att han inte skäller hela dagen.

Hörde i morse att det varit en stor jordbävning i Italien med flera omkomna. Vi bor på rätt ställe för här skakar det bara lite ibland. Det enda som rasar är våra liv.

Återuppbyggnaden är en lång och mödosam väg.
Men eftersom solen skiner på oss idag så känns det bra och härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0