Måndagsvila

Igår tog jag time out från bloggen. Funderade mycket på om jag verkligen hade något att skriva. Eller tvärt om - det fanns alldeles för mycket som ville ut.

Deklarationsblanketterna landar i våra brevlådor nu och kräver uppmärksamhet. Det är nu vi får svart på vitt hur mycket pengar vi faktiskt slösat bort. Hur mycket har du tjänat - hur mycket har du kvar? Vart tog pengarna vägen?

Visst är det ett mysterium. Fast en del prylar blev det förstås.

Saknar fortfarande dagmatte/daghusse/hunddagis till min hund. Det är bråttom nu - starta hunddagis i Katrineholm och Vingåker - det finns en stor obearbetad marknad.

Ikväll har SV (studieförbundet Vuxensskolan) sin årsstämma. Årets kulturpris ska delas ut och vi ska dricka kaffe och äta tårta. Grattis sånggruppen - Sonjas sånggrupp -som får priset. Två duktiga cirkelledare och en massa sångare som övar och övar och sedan sjunger tillsammans på äldreboenden.

Solen skiner och det kommer att bli en fin dag. Ännu sitter den gamla "riktiga" tiden i kroppen. Det tar en vecka för mig att ställa om till sommartid. Klockan i min bil är konstant inställd på sommartis så hela vintern får jag justera tiden i huvudet. Hellre det än krångla med alla knappar på instrumentpanelen.

Simma lungt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0