Ja, det är våren

Nu har jag bytt utseende på bloggen igen. Jag tycker att blommor passar så bra nu när det dyker upp nya blommor i rabatterna varje dag.
Visst är det underbart med vårvärmen.

Fågelsången är stark och härlig. Det enda tråkiga är att gärdet där jag går med min hund fortfarande är vattensjukt i sina låga delar.

Vatten, ja, nu har vattenledningarna sprungit läck i Vingåker igen. Repslagarvägen verkar väldigt utsatt för där är stora hål titt som tätt. Just nu är det ett jättestort i hörnet av Vretstavägen och Länsmansvägen. Djupt är det också. Verkar vara dags för ett utbyte av de äldsta delarna men det kanske den kommunala ekonomin inte tillåter.

Lägenheten, den gamla pastorsbostaden, är fortfarande ledig. Den väntar på rätt hyresgäst. I ett litet hus måste allt stämma. Både ekonomisk förmåga och personkemi. En riktigt snorkig kille var och tittade på lägenheten och hittade fel på allting sedan hade han fräckheten att maila att han var villig att hyra den om jag sänkte hyran med 2000 kronor och totalrenoverade. Snacka om självgod.
Jag säger bara - köp ert eget hus! Repslagarvägen 8 är till salu.

Jag har beställt tid för besiktning av husvagnen - en vecka för sent så det blir inget köra efter 1 maj men det känns faktiskt helt OK. Valborg är ändå en rätt kall helg om det inte blir samma väder som i påskas förstås.

A och S-O - ha en skön semester i Paris!

Kram på er alla
Gunilla (på lunchrast från jobbet)

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad du är duktig med datan o allt annat också tycker jag. Vi väntar på besked om valpfödsel vilken dag som helst, läser kennelns blogg och får löpande rapporter, ska maila henne idag om att vi vill få besked per sms när vi är utomlands, känns pirrigt, då vi tackade nej till en annan uppfödare som fick valpar 7/4, tyckte inte personkemin stämde där och trodde inte vi blev godkända när vi åkte därifrån, samt att det var längre dit, 5 mil ovanför Uppsala.

Ha de bra, är kul läsa din blogg.

2009-04-16 @ 12:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0