Deklarationsdags

Har du börjat än?
Ångesten kryper in i skinnet och du letar papper/dokumentation som ska styrka dina avdrag.

Det är dags för deklaratonen. Jag såg en rolig seriestrip där Snobben skriver till skattemyndigheten och säger upp sin kundrelation och ber att få bli struken ur deras register. PRECIS så känns det just nu.

Jag gillar skarpt detta förslag till deklaration:
1. Hur mycket har du tjänat?
2. Hur mycket har du kvar?
3. Skicka in det!

Vi har haft lönesamtal på jobbet. Nu börjar det klarna - vi får årets skärv nästa månad. Med tanke på kommunens dåliga ekonomi är det bra utdelning men med tanke på löneläget i stort är det rätt lite i genomsnitt. SKTF gör ett bra jobb tack vare en mycket engagerad ordförande som har stenkoll. Tack Göran från oss andra.

En av mina vänner har förlorat sin mor. Jag tänker på dig A.

Ibland undrar jag hur vi skulle vara som människor om vi aldrig mötte motgångar.

Jag reser tidigt imorgon till min enda syster och hennes man i Linköping. Vi ska ordna med bokföringen och deklarationen. Tänk att få ha syskon. Det är en gåva att inte bli ensam när föräldrarna går bort.

Nytt blogginlägg tidigast måndag - ha det gott i helgen- vädret ska bli härligt. Fram med grillen och trädgårdsstolarna.

..:-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0